کمپرسور بیتزر

انواع کمپرسورها
انواع کمپرسورها
آوریل 28, 2019
شیرآلات دانفوس
شیرآلات دانفوس- اکسپنشن ولو
آوریل 28, 2019

کمپرسور بیتزر

معرفی شرکت بیتزر

کمپرسور بیتزر محصولی از شرکتی است با بیش از ۵۰ کارخانه و نمایندگی فعال در عرصه فروش که در سال ۱۹۳۴ مورد تأسیس واقع‌شده است. بیتزر را می‌توان ،یکی از مطرح‌ترین و به نام‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید و فروش تجهیزات سردخانه ای و صنایع برودتی و تهویه مطبوع به‌حساب آورد.

از محصولات شرکت بیتزر که در زمینه ارائه خدمات مربوط به صنایع برودتی بروز بازار در حدود ۸۰ سال متوالی مشغول به فعالیت است. می‌توان به خط تولید، کمپرسورهای مطرح سیستم‌های برودتی ارائه شده در سرتاسر جهان اشاره کرد. کمپرسورهای عرضه‌شده توسط این شرکت در انواع گوناگون سمی هرمتیک، سیلندر پیستونی، کامپکت اسکرو و سمی هرمتیک اسکرو به دو روش، دومرحله‌ای و تسمه‌ای در این شرکت تولیدشده و برای استفاده وارد بازار می‌شود.

برای انتخاب مدل کمپرسور بیتزر سیستم‌های برودتی از میان کمپرسورهای ارائه‌شده، می‌بایست چهار پارامتر موردتوجه واقع شود:

  • پارامتر اول، مربوط به بار برودتی موردنیاز کمپرسور می‌باشد.
  • پارامتر دوم، مربوط به تعیین دمای اواپراتور است.
  • پارامتر سوم مربوط به دمای کنداسور مورداستفاده در کمپرسور است.
  • پارامتر چهارم مربوط به نوع مبرد مورداستفاده در کمپرسور می‌باشد.

 

خصوصیات مهم کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی بیتزر

برای آشنایی بیشتر با عملکرد و خصوصیات قابل‌توجه کمپرسور بیتزر، برخی از خصوصیات کمپرسورهای سمی هرمتیک پیستونی بیتزر در ادامه شرح داده‌شده است:

  • قابلیت سازگاری با بیشتر گازهای مبرد مانند گازهای، R134a، R407C، R404A
  • ارائه روش بهینه‌سازی مخصوص جهت بهینه‌سازی گاز R134a در زمان بالا رفتن دما
  • قابلیت افزایش ضریب عملکرد COP تا ۱۲ درصد بیشتر از مدل‌های ارائه‌شده قبلی
  • کاهش اتلاف انرژی با کمک بهینه‌سازی سطوح و انواع شیرآلات به‌کاررفته در کمپرسور
  • قابلیت عملکرد صحیح کندانسور مورداستفاده در این نوع از کمپرسور بیتزر، باوجود دمای ۸۵ درجه سانتی‌گراد در مجاورت گاز R134a و دمای حدود ۶۲ درجه سانتی‌گراد در مجاورت گازهای R404A و R507A
  • دارای لرزش و صدای کم و کنترل‌شده برای استفاده در محیط‌های صنعتی

قابلیت‌های کمپرسورهای کامپکت اسکرو شرکت بیتزر

در ادامه بیان ویژگی‌های انواع کمپرسور بیتزر ارائه‌شده برای مصارف صنعتی، قابلیت‌های استفاده از کمپرسورهای کامپکت اسکرو به‌طورکلی برای آشنایی بیشتر معرفی‌شده است؛ که عبارت‌اند از:

  • کمپرسورهای کامپکت اسکرو با وجود گاز R22 و مصرف روغن B320SH یا گاز R134a و R407C با مصرف روغن BSE170، دارای عملکرد بسیار مناسبی است.
  • این کمپرسورها در دمای بالای کندانسور و دمای پایین اواپراتور نیز، دارای کارکرد صحیحی می‌باشد و بدون بروز مشکل قابل‌استفاده است.
  • کمپرسورهای کامپکت اسکرو، توانایی متصل شدن به خنک‌کننده روغن خارجی را برای کاهش دمای بیشتر در هنگام استفاده دارا می‌باشد.
  • به هدر رفتن انرژی در درون کمپرسورهای کامپکت اسکرو بسیار پایین است. ازاین‌رو استفاده از آن‌ها از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون ‌به ‌صرفه می‌باشد.
  • کمپرسورهای کامپکت اسکرو در میان سایر کمپرسورهای هم‌گروهشان، دارای ابعاد کمتری هستند. بنابراین حتی در محیط‌های صنعتی کوچک نیز می‌توان از این نوع کمپرسور بیتزر ارائه ‌شده استفاده کرد.

خصوصیات قابل‌توجه کمپرسورهای دومرحله‌ای بیتزر

نوع دیگری از کمپرسورهای ارائه ‌شده شرکت بیتزر، کمپرسورهای دومرحله‌ای بیتزر می‌باشند؛ که در محیط‌های صنعتی با دارا بودن عملکرد مناسب به‌صورت فراوان مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های قابل‌ توجه کمپرسورهای دو مرحله‌ای بیتزر عبارت‌اند از:

۱- دارا بودن عملکرد صحیحی در هنگام استفاده از گازهای R22 و R507A و R407A و مصرف روغن پلی آل استر

۲-طراحی‌شده با استفاده از ۴ و ۶ سیلندر، جهت کاهش بیشتر صدای تولیدشده توسط کمپرسور مدنظر

۳-حفاظت از حرارت موتور با طراحی سیستم مناسب

۴- مناسب جهت استفاده در دمای بالای صفر درجه جهت تهویه مطبوع هوا

مشخصات کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو بیتزر

در بررسی انواع کمپرسورهای ارائه‌شده توسط شرکت بیتزر، در ادامه ویژگی‌های کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو بیتزر مورد بررسی قرارگرفته است. خصوصیات قابل ‌توجه کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو بیتزر عبارت‌اند از:

۱- سری HSK کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو بیتزر، جهت تهویه مطبوع هوا در دماهای بالای صفر درجه مناسب است.

۲-سری HSN عرضه ‌شده از این نوع کمپرسورها قابلیت عملکرد مناسب در دمای زیر صفر درجه را دارا می‌باشد.

۳-این نوع از کمپرسور بیتزر، در هنگام وجود پرباری و یا کم باری در سیستم دارای انرژی مصرفی بسیار کمی خواهد بود.

۴- یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کمپرسورهای سمی هرمتیک اسکرو بیتزر، طراحی و دوام بسیار عالی این کمپرسور بیتزر جهت استفاده طولانی‌ مدت به‌حساب می‌آید.

۵-این نوع از کمپرسورهای بیتزر دارای عملکرد مناسب در هنگام استفاده از گازهای  R134a، R404A، R507A و R22 می‌باشد. همچنین این نکته قابل‌توجه است؛ که در مجاورت گازهای R134a – R404A – R507A با مصرف روغن BSE170 و در مجاورت گاز R22 با مصرف روغن B100، این کمپرسور بیتزر به‌خوبی می‌تواند، کار خود را به ‌درستی و به ‌صورت دقیق به انجام برساند.

قابلیت‌ها و مشخصات کمپرسورهای تسمه‌ای بیتزر

کمپرسورهای تسمه‌ای بیتزر که نوع دیگری از کمپرسورهای بسیار مناسب، ارائه ‌شده توسط شرکت بیتزر است. دارای مشخصات و ویژگی‌های مهمی است؛ که در هنگام خرید، باید مورد توجه قرار بگیرد. برخی از این مشخصات قابل‌ توجه عبارت‌اند از:

  • کمپرسورهای تسمه‌ای بیتزر برای داشتن عملکرد صحیح، قابلیت استفاده از R22 – R12 – R134a – R404A – R507A-آمونیاک را دارا می‌باشند.
  • این نوع از کمپرسورها برای اتصال با استفاده از تسمه یا کوپلینگ بسیار مناسب می‌باشد.
  • حرکت کمپرسورهای تسمه‌ای بیتزر با وجود، دارا بودن وزن کم و بالانس دقیق به‌آرامی صورت می‌پذیرد. درنتیجه این نوع از کمپرسور، دارای سر و صدای کمتری نسبت به دیگر مدل‌های ارائه ‌شده است.
  • کمپرسورهای تسمه‌ای بیتزر در صورت بروز مشکل قابل تعمیر می‌باشد و به دلیل دارا بودن دوام و کیفیت بالا، این کمپرسورها مدت‌ طولانی تری نسبت به دیگر محصولات مشابه قابل‌ استفاده است.

قابلیت‌های کمپرسورهای اسکرال بیتزر

این نوع از کمپرسورهای بیتزر نیز با وجود دارا بودن طراحی با کیفیت، دارای ویژگی‌های خاصی هستند؛ برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

۱- قابلیت عملکًرد مناسب با استفاده از گازهای R22- R134a – R407C – R404A – R507A

۲- دارای عملکرد صحیح با استفاده از روغن B5. 2 در مجاور گاز R22 و روغن BSE35 در مجاورت سایر گازهای موجود

۳- دارای عملکرد صحیح در دمای زیر صفر و بالای صفر تا دمای ۵ درجه سانتی‌گراد برای اواپراتور

با توجه به مشخصات بیان شده انواع کمپرسورهای بیتزر، شما می‌توانید نوع کمپرسور بیترز موردنظرتان را با در نظر گرفتن قابلیت‌ها و مشخصات انواع کمپرسورهای شرکت بیتزر، برای استفاده در کارخانه یا شرکت صنعتی موردنظر تهیه نمایید. البته توجه داشته باشید که نوع کمپرسور انتخابی باید قابلیت تأمین بار برودتی مورد نیاز برای محیط مد نظر را دارا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.