روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

شیرآلات و کنترل آلات صنعت تهویه و تبرید
شیرآلات و کنترل آلات صنعت تهویه و تبرید
ژوئن 25, 2019
شیرآلات و کنترل آلات صنعت تهویه و تبرید
‌شیرآلات آمونیاکی و فریونی
ژوئن 25, 2019

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

سیستم‌های تهویه مطبوع نظیر سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی جهت عملکرد و بازدهی هر چه بیشتر در فرایندهای خود نیاز به روغن کاری دارند. روغن بیتزر  با توجه به دارا بودن کیفیت و مرغوبیت بالا به عنوان برترین روغن برودتی جهت روغن کاری کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی در صنعت سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌گردد. روغن بیتزر  با توجه به خاصیت روانکاری بسیار عالی که دارد از اصطکاک قطعات کمپرسور در حین فشرده سازی گاز مبرد جلوگیری می‌نماید. کاهش اصطکاک قطعات کمپرسور روی یکدیگر باعث طول عمر بیشتر کمپرسور و بازدهی بیشتر سیستم تهویه مطبوع می‌شود.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

شرکت بیتزر BITZER

شرکت بیتزر در کشور آلمان واقع گردیده است و بیش از 80 سال است که محصولات تهویه مطبوع را تولید و به سراسر جهان ارسال می‌نماید. شرکت بیتزر با داشتن مهندسین متخصص و با تکیه بر تکنولوژی روز جهان در زمینه تجهیزات برودتی و … و همچنین بکار بردن متریال اولیه مرغوب در محصولات خود به عنوان برترین کمپانی در عرصه تولید محصولات برودتی مانند انواع روغن بیتزر ، کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی و … فعالیت دارد.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

روانکاری عالی با روغن بیتزر

سیستم‌های خنک کننده با بهره جستن از سیستم سیکل تبریدی در فرایند‌های خود، تهویه مطبوع محیط مورد نظر را انجام می‌دهند. سیستم سیکل تبریدی از اجزای مختلفی تشکیل شده است که مهمترین آنها کمپرسور است که به قلب تپنده در این سیستم‌ها معروف است. کمپرسور جهت فشرده سازی گاز مبرد در سیکل تبریدی ایفای نقش می‌کند. کمپرسور در حین فشرده سازی گاز باعث افزایش دمای گاز و تماس قطعات با یکدیگر می‌شود. روغن‌های صنعتی برودتی مانند روغن بیتزر ، درون کمپرسور از اصطکاک شدید قطعات و افزایش حرارت بین قطعات جلوگیری می‌نماید و در نتیجه باعث می‌شود کمپرسور به راحتی گاز را فشرده نماید و طول عمر آن نیز افزایش یابد. چنانچه از روغن‌های مناسب مانند روغن بیتزر  در سیستم تبریدی خود استفاده نمایید، باعث می‌شود هزینه‌های نگهداری شما کاهش یابد و همچنین بازدهی سیستم چندین برابر افزایش یابد.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

مزایای استفاده از روغن بیتزر در کمپرسورها

این نوع روغن برودتی با توجه به استفاده از متریال مرغوب در ساختار آن، باعث می‌شود که روغنکاری بین قطعات به خوبی انجام شود و همچنین میزان فوم شدن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و از پایداری حرارتی بسیار خوبی نسبت به سایر روغن‌های برودتی موجود در بازار برخوردار است. یکی از مهمترین ویژگی‌های یک روغن برودتی خوب این است که با انواع مبردهای موجود در سیکل تبریدی سازگاری مناسب را داشته باشد. روغن بیتزر  می‌تواند متناسب با استاندارد‌های موجود با روغن‌های دیگر مخلوط شود و باعث اختلال در سیستم نگردد. این نوع روغن با داشتن ویسکوزیته استاندارد از رقیق شدگی بیش از حد روغن در سیستم جلوگیری می‌نماید و باعث می‌شود که روغن مدت زمان بیشتری در سیستم روغنکاری قطعات را انجام دهد. چنانچه ویسکوزیته روغن مناسب نباشد در تماس با مبرد بسیار رقیق می‌شود و عملکرد خود را در بحث روانکاری قطعات از دست می‌دهد و نیازمند تعویض و یا اضافه نمودن روغن می‌شود که در دراز مدت علاوه بر آسیب بر دستگاه، هزینه‌های نگهداری را نیز افزایش می‌دهد.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

کمپرسور‌های اسکرو بیتزر جهت فشرده سازی مبرد از دو شفت مارپیچ در سیستم خود بهره می‌برد. یکی از شفت‌های مارپیچ به یک الکتروموتور متصل است که باعث دوران شفت می‌شود. دوران شفت متحرک در کنار شفت دیگر در داخل یک پوسته باعث مکش مبرد و فشرده سازی آن می‌شود. با دوران شفت‌ها در تماس با یکدیگر اصطکاک زیادی بین آنها به وجود می‌آید. از این رو زمانی که مبرد به داخل کمپرسور مکش می‌شود مقداری روغن بیتزر  نیز به همراه مبرد مکش می‌گردد که باعث روانکاری بین شفت‌ها می‌شود. در هنگام خروج مبرد از پیستون، روغن موجود در مبرد فشرده به وسیله سپراتور جدا و دوباره به کمپرسور اسکرو بیتزر بر می‌گردد.

کمپرسور‌های پیستونی بیتزر از نوع کمپرسور‌های جابجایی مثبت می‌باشند که از پیستون، سیلندر، سوپاپ و … تشکیل شده اند. با بالا آمدن پیستون، مبرد از طریق سوپاپ داخل سیلندر می‌شود. سپس پیستون پایین می‌رود و باعث فشرده سازی مبرد می‌گردد. پیستون در سیلندر جهت فشرده سازی گاز مبرد چندین هزار بار در دقیقه رفت و برگشت دارد. در اثر این فرایند چنانچه روغن بیتزر  همراه با مبرد مکش نشود باعث اصطکاک و افزایش دمای وحشتناک درون سیلندر می‌شود. روغن بیتزر  باعث روانکاری بین پیستون و سیلندر در کمپرسور بیتزر می‌شود و از افزایش دمای بسیار بالای مبرد و قطعات جلوگیری می‌نماید.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

انواع روغن بیتزر در صنعت

روغن B5.2: این نوع روغن مناسب کمپرسور‌های پیستونی بیتزر، اسکرال، 2 مرحله‌ای بیتزر و تسمه‌ای می‌باشد که از نوع روغن معدنی متناسب با گاز R22 نیز است.

روغن B320 SX: برای کمپرسورهای اسکرو بیتزر مناسبند، همچنین این نوع روغن معدنی با گاز R22 نیز متناسب است.

روغن BSE32: این نوع روغن مناسب کمپرسور‌های پیستونی بیتزر، اسکرال، 2 مرحله‌ای بیتزر و تسمه‌ای است. این نوع روغن POE با گازهایی نظیر R404 – R314a – R507 نیز متناسب است.

مدل B100: برای کمپرسورهای اسکرو بیتزر مناسبند، همچنین این نوع روغن اکلیل بنزن مناسب با گاز R22 است.

مدل BSE170: این نوع روغن مناسب کمپرسور‌های اسکرو بیتزر، کامپکت و تسمه‌ای است. این نوع روغن بیتزر مناسب با گازهایی نظیر R404 – R314a – R507 نیز است.

مدل BSE55: این نوع روغن مناسب کمپرسور‌های پیستونی، اسکرال، و تسمه‌ای بیتزر است. همچنین این نوع روغن بیتزر POE با گازهایی نظیر R404 – R314a – R507 نیز متناسب است.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

بسته بندی روغن بیتزر

روغن بیتزر  به طور متداول در بسته بندی‌های فلزی 5، 10 و20 لیتری در بازار موجود هستند.

روغن بیترز؛ کمپرسورهای اسکرو بیتزر و پیستونی

قیمت روغن بیتزر

قیمت روغن بیتزر  به شدت بستگی به بازار ارز دارد. جهت استعلام دقیق قیمت محصولات بیتزر با توجه به حجم و نوع روغن بیتزر  می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از قیمت دقیق این محصولات مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.